A8lios Weblog

Ένα ερυθρόδερμο μπλόγκ σε μια καπιταλιστική άγρια δύση…

Ερώτημα για ό,τι συνέβει στη Σαντορίνη

Posted by a8lios στο Αύγουστος 5, 2008

Καλά, πέραν της φρίκης που νιώθεις όταν φαντάζεσαι την όλη σκηνή, εμένα μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το εξής:

Πώς και δε βγήκε καμιά φιλοζωική ΜΚΟ να διαμαρτυρηθεί για το θάνατο του σκύλου?

Και επίσης:

Πώς και δεν βρέθηκε κάποιο ΜΜΕ να βγάλει σε παράθυρο κάποιον εκπρόσωπο φιλοζωικής ΜΚΟ για να μιλήσει για το καυτό θέμα;

Πάλι καλά, γιατί ικανούς τους είχα…

Advertisements

9 Σχόλια to “Ερώτημα για ό,τι συνέβει στη Σαντορίνη”

  1. manolis said

    Έχουν πάει διακοπές μάλλον…

  2. Γιατί διεροτόνται για αυτού του είδους «τα νεοφερμένα εγκλήματα» και ειδικά στα κανάλια.
    Εμείς ρωτάμε όλους αυτούς τους χαρτογιακάδες έχουν δει τι προβάλουν απ’ τα κολοκάναλα τους; Η βία που προβάλεται τι πρότυπα θα αναπτύξει;

  3. partizana said

    Ανάμεσα στα άλλα εμένα με αποτελείωσε το εξής: Πήγε λέει αυτός με τη γυναίκα του στο γιατρο γιατί είχε δυο μέρες να κοιμηθεί και του είπαν να πάει σε ψυχολόγο-ψυχίατρο..Και τι λέει ο τύπος, δε θυμάμαι τι ιδιότητα είχε!»Και εκεί παραδίπλα έχουμε κέντρο ψυχολογικής στήριξης που το λειτουργεί μια ΜΚΟ!!!!!!!!»
    Αν αφήνουμε την ψυχική υγεία στους ΜΚΟ, τότε ζήτω που καήκαμε!Τα ψυχολογικά προβλήματα αυξάνονται, τα ψυχοπαθολογικά και ψυχωσικά είναι σοβαρές περιπτώσεις που χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα και αγωγή, δεν είναι παίξε γέλασε, όπως δεν είναι κάθε σοβαρή ασθένεια. Ημαρτον δηλαδή!

  4. Βασίλης said

    Να πω την αλήθεια δεν καταλαβαίνω το νόημα του σχολίου, δηλαδή όσοι ενδιαφέρονται για την τύχη των ζώων και όσοι ενδιαφέρονται για να μην γίνονται αυτά, εμπορικό αντικείμενο της καπιταλιστικής κοινωνίας είναι απεναντί μας?
    Αυτοί που ενδιαφέρονται για να μην γίνονται αυτές οι αβοήθητες υπάρξεις, θύματα κτηνωδίας (βασανισμοί, τεμαχισμοί, κρεμάσματα, φώλες και τόσα άλλα), αξίζουν της ειρωνίας μας?
    Πρώτοι οι κουμμουνιστές πρέπει να έχουν ευαισθησία ΚΑΙ για αυτά τα θέματα.
    Να το πω και αλλιώς, προχθές πέθαναν 50000 χιλιάδες κοτόπουλα σε ένα εκτροφίο γιατί χάλασε ο κλιματισμός και ο έμπορας καταστράφηκε, αυτός με λίγα λόγια άφησε τα κοτόπουλα μέσα αντί να τα βγάλει έξω (και ας τα έχανε) για να μην χάσει την αποζημίωση, στην λογική του κέρδους λοιπόν αυτά τα ζώα θυσιάστηκαν, κανένας βέβαια δεν ενδιαφέρθηκε για κάτι τόσο ευτελές, «έλα μωρέ με κότες θα ασχολούμαστε?» ….

  5. yannis said

    Στο δικό μου αξιακό σύστημα, η αξιοπρεπής διαβίωση ενός ανθρώπου και της οικογένειάς του κοστολογείται πάνω από τα Χ νεκρά κοτόπουλα. Βάλε στο Χ τον αριθμό της αρεσκείας σου.

    Το να χτυπάει κανείς ζώα για πλάκα αυτό είναι κατακριτέο, αλλά το παραπάνω παράδειγμα με τον κτηνοτρόφο ήταν ατυχές.

  6. το πώς φέρεσαι στα ζώα είναι σημάδι καλλίεργιας και πολιτισμού.Αλλά το πρόβλημα είναι ότι δυστυχώς, κάποιοι υποκριτές βάζουν τη ζωή του ζώου πάνω από του ανθρώπου.

  7. Βασίλης said

    Δεν είναι υποκειμένικο το ζήτημα, να σου πω την αλήθεια δεν με απασχολεί καν το δικό «σου» αξιακό σύστημα, αυτό είναι ζήτημα υποκειμενικό, για μένα το ερώτημα είναι όσο αφορά την στάση των κουμμουνιστών απέναντι σε τέτοια ζήτηματα. Το όραμα για μια σοσιαλιστική κοινωνία δεν υπάρχει ώς αυτοσκοπός, υπάρχει για μια δικαιότερη και σε όλα τα επίπεδα ανώτερη κοινωνία, η επανάσταση δεν έχει κανένα νόημα να γίνει απλά για να γίνει, το πολιτικό υποκείμενο που επαγγέλεται την επανάσταση δεν την επαγγέλεται απλα για να την κάνει, αλλά γιατι έχει όραμα μια δικαιότερη, ανώτερη αξιακά κοινωνία, μια κοινωνία που θα αγωνιστεί για την δημιουργία μια κουμμουνιστικής κοινωνίας απαλλαγμένη απο όλα αυτά τα απάνθρωπα στοιχεία που ο καπιταλισμός μας ταίζει.ΚΑΙ μέσα σε αυτά είναι και ΑΥΤΑ τα φορκλορικά κοτόπουλα που κάποιος γραφικός γράφει στο blog, αυτά τα γραφικά κοτόπουλα αγαπητέ «συναγωνιστή» στα οποία βάζεις ένα Χ νομίζοντας ότι έτσι γίνεσαι πιο συνεπής μαρξιστής-λενινιστής, νομίζοντας ότι έτσι υπηρετείς την θέση ότι «ζούμε στο βασίλειο της αναγκαιότητας».Ο κυνισμός και η παραχώρηση σε ρεφορμιστές, οπορτουνιστές των ευαισθησιων που ο άνθρωπος εκ φύσεως έχει, δεν αποτελεί συνεπή στάση, Κατινιά είναι και τίποτα παραπάνω….
    ( γι αυτό και δεν έχεις τίποτε να πείς γι το αρχικό σχόλιο, τίποτα δεν σε ενοχλεί σε σχέση με αυτό, τίποτα δεν σε βάζει σε σκέψεις).
    Συναγωνίστρια παρτιζάνα πουθενα δεν τέθηκε στο αρχικό σχόλιο και παρακάτω το ζήτημα της σύγκρισης αλλά μια που θέτεις αυτό το ζήτημα πραγματικά (και οχι ρητορικά) αναρωτιέμαι πως κοστολογείται μια ζωή? με ποιά κριτήρια τελικά θεωρούμε σημαντικότερη την ύπαρξη ενός ανθρώπου απο χιλιαδες χαζά κοτοπουλάκια που είναι για να τρώμε, υπάρξεις που κατά τα άλλα γεννήθηκαν και αυτά απο μια μήτρα, ένιωσαν την μητρική θαλπωρή, υπέφεραν και ένιωσαν την αγωνία του θανάτου μέ στιβαγμένα μέσα σε κλουβιά και τελικά σφαχτήκαν για να πάνε μέσα στις «επαναστατικές κοιλιές μας».

  8. yannis said

    @Βασίλης

    Ok. Είναι σαφές ότι διαφωνούμε.

    Αποδέχομαι την υποκειμενικότητα των λόγων μου. Τη γνώμη μου είπα, το ίδιο όμως έκανες κι εσύ. Και δε μου αρέσει καθόλου ότι επικαλείσαι ένα άλλο αξιακό σύστημα (υποθέτω το διαλεκτικό υλισμό αν κάνω λάθος sorry) για να καλύψεις τη δική σου υποκειμενική γνώμη. Πόσο μάλλον που αυτά που γράφεις είναι εντελώς off (όπως εξηγώ παρακάτω) σε σχέση με το σύστημα που επικαλείσαι. Θα μπορούσες λοιπόν τίμια να δηλώσεις «Στο δικό μου αξιακό συστημα …» 🙂

    «Το όραμα για μια σοσιαλιστική κοινωνία δεν υπάρχει ώς αυτοσκοπός, υπάρχει για μια δικαιότερη και σε όλα τα επίπεδα ανώτερη κοινωνία, η επανάσταση δεν έχει κανένα νόημα να γίνει απλά για να γίνει, το πολιτικό υποκείμενο που επαγγέλεται την επανάσταση δεν την επαγγέλεται απλα για να την κάνει, αλλά γιατι έχει όραμα μια δικαιότερη, ανώτερη αξιακά κοινωνία, μια κοινωνία που θα αγωνιστεί για την δημιουργία μια κουμμουνιστικής κοινωνίας απαλλαγμένη απο όλα αυτά τα απάνθρωπα στοιχεία που ο καπιταλισμός μας ταίζει.»

    Οι παραπάνω αντιλήψεις είναι ξένες τόσο προς τη διαλεκτική όσο και στον υλισμό (τουλάχιστον κατά την άποψη μου, δε διεκδικώ το αλάθητο).

    Οι σοσιαλιστικές σχέσεις παραγωγής είναι εκείνες που ανταποκρίνεται καλύτερα από οποιεσδήποτε άλλες στο σημερινό επίπεδο ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων. Γι’ αυτό το λόγο ονομάζουμε το σοσιαλισμό «προοδευτικό» σύστημα. Θεωρούμε με βάσει όλα τα στοιχεία που έχουμε, ότι αυτές οι παραγωγικές σχέσεις θα απελευθερώσουν τεράστιες παραγωγικές δυνάμεις τις οποίες έχει δημιουργήσει μεν ο καπιταλισμός, αλλά δεν μπορεί πια να αξιοποιήσει. Εξ’ ου και η πρόοδος, πρόοδος νοούμενη σε όλα τα επίπεδα, υλικά, πνευματικά.

    Ο σοσιαλισμός δεν είναι το μοναδικό σύστημα στην ιστορία της ανθρωπότητας που ήταν «προοδευτικό» για κάποια περίοδο. Πχ. στα πρώτα χρόνια της φεουδαρχίας, αυτή ήταν προοδευτικό σύστημα σε αντίθεση με τη δουλοκτησία που ήταν ξεπερασμένο ιστορικά. Μετά την αναγέννηση ο καπιταλισμός ήταν το προοδευτικό σύστημα σε αντίθεση με τη φεουδαρχία κλπ. Έτσι για παράδειγμα, το γεγονός της απάνθρωπης εκμετάλλευσης των εργατών (15 ώρες δουλειάς, παιδική εργασία κλπ.) των πρώτων καπιταλιστικών χρόνων δεν αναιρεί καθόλου το γεγονός ότι ο καπιταλισμός ήταν το προοδευτικό σύστημα (=θα πάει τον άνθρωπο μπροστά υπό τις δοσμένες συνθήκες).

    Έτσι και σήμερα, οι οπαδοί του διαλεκτικού υλισμού καταλαβαίνουν πως για να πάμε μπροστά τώρα χρειαζόμαστε το σοσιαλισμό, όχι επειδή είναι «ηθικός» και «δίκαιος» αλλά επειδή ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και δυνατότητες.

    Η εργατική τάξη εξαιτίας της θέσης της στην παραγωγή έχει το τιμητικό καθήκον του τιμονιέρη για αυτή τη μετάβαση όλης της ανθρωπότητας στο νέο σύστημα, όπως το τιμητικό αυτό καθήκον είχε πριν 4 πάνω-κάτω αιώνες η αστική τάξη.

    Από εκεί και πέρα, όλη η ανάλυση σου περί «όραματος για μια δικαιότερη, ανώτερη αξιακά κοινωνία, … » βασίζεται σε μια γενική και αφηρημένη ηθική περί δικαίου, χριστιανικού τύπου. Καμιά σχέση λοιπόν ούτε με τη διαλεκτική, ούτε με τον υλισμό.

    Αντιλαμβάνομαι βέβαια ότι η «κομμουνιστική ηθική» (χρησιμοποιώ τον όρο καταχραστικά, δεν είναι καθόλου καλά ορισμένος) είναι ανώτερη πολιτισμικά από την αστική (καπιταλιστική), αλλά αυτό είναι απλά μια αντανάκλαση στο επίπεδο των ιδεών του προοδευτικού χαρακτήρα των σοσιαλιστικών σχέσεων παραγωγής σε σχέση με τις αντίστοιχες καπιταλιστικές. Και αν δεις με νηφαλιότητα την ιστορία, θα δεις πως πάντα αυτό συνέβαινε: η «φεουδαρχική ηθική» ήταν ανώτερη πολιτιστικά από τη «δουλοκτητική ηθική», η καπιταλιστική από τη φεουδαρχική κλπ.

    ΥΓ1. Στο σοσιαλισμό, όπως τον αντιλαμβάνομαι εγώ, θα εκτρέφουμε εκατομμύρια κοτόπουλα, θα τα σφάζουμε να τρώμε και αν έχουμε πλεόνασμα θα στέλνουμε και στην Αφρική να λαδώσει το εντεράκι τους 🙂

    ΥΓ2. «ΚΑΙ μέσα σε αυτά είναι και ΑΥΤΑ τα φορκλορικά κοτόπουλα που κάποιος γραφικός γράφει στο blog, αυτά τα γραφικά κοτόπουλα αγαπητέ “συναγωνιστή” στα οποία βάζεις ένα Χ νομίζοντας ότι έτσι γίνεσαι πιο συνεπής μαρξιστής-λενινιστής,»

    Σε καμία περίπτωση δε σε θεωρώ γραφικό, ούτε είπα άλλωστε κάτι τέτοιο. Ούτε είπα το «Χ» για κάνω φιγούρα, το έβαλα σαν απάντηση στο δικό σου σχόλιο, που τόνιζε το μεγάλο αριθμό κοτόπουλων που άφησε να ψωφίσουν ο κτηνοτρόφος που ανέφερες.

  9. Βασίλης said

    μπορεί και να χεις και δίκιο και να σου πω δεν διαφωνώ πουθενά σε αυτά που λες, θέλω όμως να επιμείνω στο σημείο του αξιακού και δικαιότερου συστήματος και την συνέχεια με την ανάλυση που εσύ παραθέτεις, επετρεψέ μου να σου πω ότι ακριβώς αυτο που διαβάζω στην ανάλυση σου είναι ένα διαφορετικό αξιακό σύστημα και μια δικαιότερη κοινωνία.
    Η αξία του σοσιαλιστικού οράματος και της κουμμουνιστική κοινωνίας ακουμπά -κατά την γνώμη μου ακριβώς πάνω σε ένα διαφορετικό αξιακό σύστημα, η ίδια η άποψη της κατάργησης της ιδιοκτησίας, της κοινοκτημοσύνης και της ίδιας της κατάργησης των τάξεων αποτελεί και είναι μια δικαιότερη κοινωνία, όσο αφορά το αξιακό σύστημα που ίσως να ακούγεται και το πιο ιδεαλιστικό απο όλα, νομίζω ότι πράγματι δεν είναι δυνατόν να χτιστεί μια άλλη κοινωνία χωρίς να γκρεμιστεί ένα αξιακό σύστημα που φέρει πάνω του όλα τα προπατορικά αμαρτήματα των καπιταλιστικών σχέσεων,προσωπικών-ερωτικών,οικογενιακών,επαγγελματικών.
    Δεν ισχυρίζομαι βέβαια ότι η επίκλιση για μια τέτοια άλλαγη θα φέρει και την τελευταία, απο την αρχή όμως είπα και αναρωτήθηκα πως θα πρέπει ένας κομμουνιστής να βλέπει τα πράγματα, ουσιαστικά αναρωτίεμαι αν το πολιτικό υποκείμενο που παίζει το ρόλο της πρωτοπορίας θα περικλειει και ένα ακριβώς τέτοιο πρόταγμα.
    Αλλιώς νομίζω ότι κινδυνεύουμε να «ξεπέσουμε σε ένα χυδαίο υλισμό», που παύει να είναι εργαλείο για το στόχο μας και γίνεται αυτοσκοπός.Η πάλη της εργατικής τάξης και του λαού ευρύτερα γίνεται για μια καλύτερη και δικαιότερη κοινωνία (όπως λές και όπως προφανώς είναι αυτό γινόταν πάντα) η άναλυση με βρίσκει απολύτως σύμφωνο, αδυνατό να καταλάβω γιατί την χρησιμοποιείς ως επιχείρημα αντίθετο με τις φράσεις δικαίοτερη κοινωνία και αξιακό σύστημα.
    Έχω μερικές φορές την αίσθηση ότι χαρίζουμε πολύ εύκολα έννοιες και αλήθειες σε διαφόρων ειδών -ισμούς.
    Τέλος να σου πω την αλήθεια το ζήτημα του κρέατος δεν είναι θέμα ανάγκης είναι και πολιτισμικό προφανώς για έναν που δεν έχει να φάει είναι απαραίτητο να τραφεί και να επιβιώση, ομως σήμερα και μιλώντας για την συγχρονη δυτικη καπιταλιστική κοινωνία και απο καθαρά Ιατρικής άποψης κανένας ουσιαστικά γιατρός δεν λέει ότι είναι απαραίτητο να φάς κρέας για να μπορείς να επιβιώσεις, αντίθετα ο μύθος περι των πρωτεινων που ύπαρχουν στο κρέας και δεν υφίστανται αλλού έχει προ πολλού καταρεύση. Είναι λοιπον καθαρά πολιτισμικό επίκτιτο, όλο αυτό που λέω αναφέρεται (και μόνο) για ένα στάδιο που το πρόβλημα της σίτισης παγκόσμια θα έχει λυθεί.
    Αν μου επιτρέπεις να χρησιμοποιήσω την άποψη του Ζαχαριάδη που έλεγε ότι ο καλός σύντροφος δνε πρέπει να καπνίζει, δεν πρέπει να πίνει, θα πρέπει να γυμνάζεται και γενικότερα να προσπαθεί να κανει υγιεινή ζωή.
    Δεν λέω ξαφνικά να πάρουμε τα όροι και τα βουνά και να αρχίσουμε να τρέχουμε μετά τις δουλειές μας, λέω απλά ότι μερικές φορές συνηθείες που έρχονται να κατακάτσουν στις προσωπικότητες μας είναι κάλο να μην απορροφούνται εντελώς αμάσητα απο τους εαυτούς μας.
    Τέλος παντων όπως και να χει το πράγμα χαίρομαι που συζητάμε, καληνύχτα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: