A8lios Weblog

Ένα ερυθρόδερμο μπλόγκ σε μια καπιταλιστική άγρια δύση…

Βιβλίο: Γιατί σκότωσα την καλύτερή μου φίλη

Posted by a8lios στο Απρίλιος 27, 2008

…της Αμάντας Μιχαλοπούλου. Την περιγραφή που έχει το ίδιο στο οπισθόφυλλο μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

Περίεργη φάση αυτό το βιβλίο. Καταρχάς περίεργο ήταν και που άρχισα να το διαβάζω ακόμα ακόμα. Αλλά δεν έβρισκα κάτι καλύτερο στο σπίτι. Πάντως δε το μετάνιωσα, καθόλου μάλιστα.

Λεπόν.

Ας ξεκινήσω ως εξής:

Στο τέλος του βιβλίου, αφού έχεις διαβάσει τα πάντα όλα, υπάρχει μια «μικρή, μεθεόρτια εξήγηση» από τη συγγραφέα, όπου λέει:

«Είδος επαναστατικό και αστικό, δημοκρατικό απο επιλογή και κυριαρχημένο από πνεύμα ολοκληρωτισμού που το οδηγεί να σπάσει όλα τα σύνορα, το μυθιστόρημα είναι ελεύθερο, ελεύθερο έως αυθαιρεσίας και πλήρους αναρχίας» – Μαρτ Ρομπέν.

Αυτό ονειρευόμουν να είναι το μότο του μυθιστορήματος. Αφού λοιπόν έπρεπε κάπου να μπει η ρήση της Ρομπέρ, ας μπει εδώ: το βιβλίο ξεκίνησε πιο πειραματικά, στα μέσα της δεκαετίας του ’90, ως διπλή καταγραφή της αναρχικής ιδεολογίας και της σκανδαλώδους ελευθερίας την οποία απολαμβάνει το μυθιστόρημα ως είδος.(…) Όταν όμως άρχισε να γράφεται, πήρε σβάρνα τις προγραμματικές δηλώσεις (…)

Δε ξέρω πόσο σβάρνα πήρε τις προγραμματικές δηλώσεις. Πάντως όσον αφορά την «καταγραφή της αναρχικής ιδεολογίας» σίγουρα τα πήρε αρκετά σβάρνα.

Ό,τι πολιτικό αναφέρεται για το σήμερα θυμίζει πιο πολύ π.χ. την ταινία «Τα χρόνια της αφθονίας σας είναι μετρημένα» παρά ό,τιδήποτε άλλο.

Τέσπα. Αν κάτσεις και σκεφτείς όσα αναφέρει από πολιτικής άποψης το βιβλίο, δε λέει και πολλά. Άντε, ίσως για την ιστορία κάτι να λέει πού και πού που να έχει ενδιαφέρον. Αλλά θα το αδικούσα αν έμενα εκεί. Γιατί κατά τα άλλα είναι ένα πολύ ωραίο μυθιστόρημα, merde!

Με εναλλαγές ανάμεσα στο παρελθόν των χαρακτήρων και στο σήμερα, με ιδιαίτερο κλείσιμο ως προς τη μορφή του, με χιούμορ, με σαρκασμό. Μια χαρά δηλαδή. Έμορφο. Πολλά έμορφο. Πρέπει να ‘ναι και αυτοβιογραφικό σ’ ένα βαθμό βέβαια…

Είναι σίγουρα ένα ψυχολογικό μυθιστόρημα. Δεν ξέρω αν υπάρχει αυτή η έννοια, αν δεν υπάρχει τη φτιάχνω εγώ εδώ και τώρα 🙂 . Ψυχολογικό π.χ. θεωρώ (εκτός των άλλων χαρακτηριστικών του) και το «έγκλημα & τιμωρία», για να καταλάβετε. Απ’ αυτά που μου αρέσουνε δηλαδή έτσι κι αλλιώς…

Και είναι ένα μυθιστόρημα που εμένα τουλάχιστον με έφερε κάπως πιο κοντά στην κατανόηση ( @@ δηλαδή, αλλά λέμε τώρα…) της φύσης της κοριτσίστικης και γυναικείας φιλίας, γύρω από την οποία περιστρέφεται όλη η πλοκή. Αυτό το περίεργο αγαπώ & μισώ ταυτόχρονα, που ποτέ δεν μπόρεσε ούτε και πρόκειται κανείς μας να καταλάβει.

Άσε που δίνει και μια απλή και κατανοητή εξήγηση σε ένα ακόμη αιώνιο ερώτημα: Γιατί αυτές οι γαμημένες οι κολλητές πάνε πάντα μαζί στη τουαλέτα 😀 ???

E, θα μπορούσα ίσως να πώ κι άλλα, αλλά ας είναι.
Άμα γουστέρνετε περισσότερα διαβάστε το μόνοι σας.

6 Σχόλια to “Βιβλίο: Γιατί σκότωσα την καλύτερή μου φίλη”

  1. Bonito said

    «Πρέπει να ‘ναι και αυτοβιογραφικό σ’ ένα βαθμό βέβαια…»
    Λες τελικά να την σκότωσε την κολλητή της? ;p

    Γιατί αυτές οι γαμημένες οι κολλητές πάνε πάντα μαζί στη τουαλέτα 😀 ???
    Μπορείς να μας πεις και σε εμάς γιατί το βλέπω να είναι ο μόνος λόγος που με κόβω να αγοράζω το βιβλίο

  2. faros said

    Καλημέρα, σύντροφε, από δω εύχομαι Χρόνια Πολλά με Υγεία και Χαρά.

  3. a8lios said

    Χρόνια πολλά στον Φάρο και σε όλους!

    Bonito, δε στο λέω που να σκάσεις 😛 . Αλλά αν σκέφτεσαι να πάρεις γι αυτόν το λόγο και μόνο το συγκεκριμένο βιβλίο, ασ’το…

  4. Για τον αναρχισμό και όλα του σχετικά, ένα είναι το απόλυτο βιβλίο, οπότε εμένα δε με συγκινεί τίποτα πέρα από το έπος του Σκαμπαρδ! Αλήθεια, γιατί πάνε δυο δυο στην τουαλέτα?!Εγώ μια ζωή μόνη μου πήγαινα!

  5. Red Ghost said

    @Παρτιζάνα
    Για αυτό δεν είσαι ρομαντική ηρωίδα σε βιβλίο από αυτά που διαφημίζει το Alter!
    @Α8lios
    Λίγο σε υποκουλτούρα μου κάνει το βιβλίο. Μπορεί να κάνω και λάθος. Εγώ πάντως προτιμώ ή ιστορικά ή επικά ή φανταστική λογοτεχνία. Δε μπορώ να μου αναλύουν τα ερωτικά της ηρωίδας και εγώ να λέω «μιλάει στην ψυχή μου!» (μπλιαχ)

  6. a8lios said

    @Parti
    Είπα δε λέω! Ετελείωσε! Ετελείωσε λέμε!
    Το ότι εσύ δε πήγαινες δε μου κάνει και τρομερή εντύπωση. Μη σου πώ το αντίθετο θα με εξέπλυττε… 😛

    @Red ghost
    E, τα ερωτικά δε τα αναλύουν και με πολύ λεπτομέρεια (συνήθως), οπότε παλεύεται (σχετικά), αλλά ότι είναι λίγο υποκουλτουρέ ναι, μάλλον είναι. Αλλά ποιος είπε ότι δεν είμαι κι εγώ της υποκουλτούρας?

Σχολιάστε

 
