A8lios Weblog

Ένα ερυθρόδερμο μπλόγκ σε μια καπιταλιστική άγρια δύση…

Μπλογκοπαίχνιδο: Αγαπημένο ποίημα!

Posted by a8lios στο Ιανουαρίου 23, 2008

Δέχθηκα από το Rizobreaker μια πρόσκληση, όπως είχε δεχθεί και αυτός από τη μεριά του κτλ. να γράψω το αγαπημένο μου ποίημα.

Πρόβλημα λοιπόν. Γιατί εγώ γενικά δεν είμαι της ποίησης. Οπότε και οι επιλογές μου περιορισμένες.

Αλλά είπα να γράψω κάτι που μου άρεσε παλιότερα πολύ (και τώρα δηλαδή), παρ’ ότι υπερβολικό και υπεροπτικό. Ίσως μου αρέσει και λόγω του ύφους του.

Όπως και να ‘χει, ακολουθεί. Φυσικά σας καλώ και γω να γράψετε ό,τι γουστάρετε, άμα σας κάνει κέφι:

 

Η ελευθερία μου είναι στις σόλες 

των αλήτικων παπουτσιών μου.

Φέρνω τον κόσμο άνω κάτω.

Μπορώ να σεργιανίσω

ό,τι ώρα μου γουστάρει.

Π.χ. την ώρα που βάζετε τις μασέλες σας

στο ποτηράκι με το νερό πριν κοιμηθείτε

την ώρα που απαυτονόσαστε

την ώρα που κάνετε το χρέος σας

στα παιδιά σας

στο σωματείο σας

την ώρα που σας έχουν χώσει την ιδέα

πως τρώτε αυγολέμονο

και τρώτε σκατά

μπορώ και περπατάω με τ’ αλήτικα παπούτσια μου

πάνω απ’ τις στέγες σας

– όχι ρε παιδάκι μου σαν εκείνη

την ηλίθια με τη σκούπα, τη Μαίρη Πόπινς –

δεν πιάνετε το κανάλι μου

μόνο όσοι έχουμε το ίδιο μήκος κύματος

ανθρωπάκια χέστες κατά βάθος σας λυπάμαι

αλλά τώρα δε χάνω τον χρόνο μου μαζί σας

δε θέλω παρτίδες με κανέναν σας

 

η ελευθερία σας

είναι στις σόλες των τρύπιων παπουτσιών μου

θα ‘ρθει η ώρα που θα τις γλύφετε

και θα ουρλιάζετε κλαίγοντας «θαύμα θαύμα»

αυτά τα παπούτσια

ποτέ δε ξεκουράζονται και ούτε βιάζονται

όταν εγώ καθαρίσω από δω

θα τα φορέσει ο Παύλος, η Μυρτώ, φοράμε το ίδιο νούμερο

δε λιώνουν όσες πρόκες κι αν ρίχνετε στο δρόμο

σας βαράνε στο δόξα πατρί σας

θα ‘ρθει η ώρα που θα τρέχετε απεγνωσμένα στο στιλβωτήριο

«συνοδοιπόροι» και «αποστάτες» 

να βάψετε τα δικά σας

μα η μπογιά

δεν θα πιάνει

ό,τι κι αν κάνετε, όσα κι αν δίνετε

τέτοιο άτιμο κόκκινο ειναι το κόκκινο το δικό μας. 

 

Κατερίνα Γώγου, τρία κλίκ αριστερά

2 Σχόλια to “Μπλογκοπαίχνιδο: Αγαπημένο ποίημα!”

  1. omadeon said

    Φοβερή η Κατερίνα, έχω ακόμη μερικά βιβλία της. Δεν είπαμε όμως ούτε χρόνια πολλά.

    Χρόνια πολλά λοιπόν, μαχητικά και δημιουργικά. Σας θυμήθηκα γιατί σκεφτόμουν πρόσφατα το πρόβλημα της ταξικής πάλης ΜΕΣΑ στο διαδίκτυο, για τον εξής λόγο.

    Αν η Κατερίνα Γώγου εκφραζόταν έτσι σε σημερινό διαδικτυακό χώρο (και δεν υπήρχαν στο χώρο υποψιασμένοι αναγνώστες) πιθανότατα θα στιγματιζόταν με διάφορους τρόπους και ετικέτες και στο τέλος θα έφευγε (ή θα την έδιωχναν).

    Ενας σημαντικός προοδευτικός συγγραφέας αποκλείστηκε τρεις φορές από κάποιο μπλογκ και όποιος μιλήσει καν για το θέμα, σε ορισμένους χώρους λογοκρίνεται.

    Στο μπλογκ σας ποτέ δεν λογοκρίθηκα, ούτε είχα παράπονο με τη διαχείριση των σχολίων. Αντίθετα, μετά από συνεχείς προσπάθειές μου, κατάφερα μέχρι και φιλία να αναπτυχθεί, ανάμεσα σε αντιπάλους ιστολόγους, που τώρα πίνουν καφέ μαζί, αν και διαφωνούσαν μέχρις εσχάτων παλαιότερα. ΚΑΙ γι’ αυτό το λόγο σας θυμήθηκα σήμερα. Σήμερα που ετοιμάζουν νέες νομοθεσίες καταστολής και εισάχθηκε στη χώρα μας μία καινοφανής νέα ιδεολογία καταστολής αντιφρονούντων με βάση τη λεγόμενη «υβριστική συμπεριφορά τους». (Και ο συγγραφέας που ανέφερα συκοφαντήθηκε σαν υβριστής ενώ ήταν αντίθετα υβριζόμενος – και αντιστεκόταν στα υβρεολόγια με ειρωνείες).

    Ενας άλλος σοβαρός και δημιουργικός ιστολόγος (ο Διαγόρας) ανέβασε ποστ όπου εξιστορούσε τον κατάπτυστο τρόπο που τον λογόκριναν και τον πέταξαν έξω από μεγάλο ελληνικό φόρουμ όπου επικρατούν δογματικοί χριστιανοί και μυστικιστές.

    Εν ολίγοις, οι καιροί είναι δύσκολοι. Αλλά αντί να γκρινιάζουμε, ας αναλογιστούμε το εξής απλό:
    -Τόσοι και τόσοι άνθρωποι, απλοί εργαζόμενοι, που ελάχιστα ξέρουν για το διαδίκτυο και αν έχουν σύνδεση δεν έχουν καν το χρόνο να γράψουν σχόλια σε μπλογκ ή να εκφραστούν, με το μυαλό τους συνέχεια στον επιούσιο (άντε και για λίγη διασκέδαση), τόσοι και τόσοι απλοί, αξιοπρεπείς εργαζόμενοι άνθρωποι, που κάποτε ίσως θελήσουν, κάπου μέσα στο διαδίκτυο να εκφράσουν μιαν άποψη, και οι αυταρχικοί διαχειριστές ορισμένων χώρων τους ειρωνευτούν ή τους θίξουν, ΠΩΣ θα αντιδράσουν άραγε στις προσβολές; ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ, οι πιο πολλοί (που ρώτησα πρόσφατα) θα έβριζαν, σύντροφοι.

    Ναι, οι απλοί εργαζόμενοι, λόγω αξιοπρέπειας έχουν μάθει να μην ανέχονται προσβολές και πολύ συχνά να απαντούν με βρισιές. ΑΥΤΟ είναι εκείνο που θα εκμεταλλευτεί και ήδη εκμεταλλεύεται η άρχουσα τάξη, για να φιμώσει τον κόσμο που αντιδρά στα σχέδιά της. Το στιγματισμό πληθυσμών ολόκληρων μέσα στο διαδίκτυο σαν ανάγωγων υβριστών.

    Αρκετά σας ζάλισα. Αλκοολίκι η έκφραση στο διαδίκτυο, δεν αντιλέγω. Ομως, ας κάνουμε και κανένα καλό. ΩΡΑΙΟ το ποστ.

  2. omadeon said

    Υ.Γ. δεν ανήκω ΚΑΝ στο ΚΚΕ, ούτε συμφωνώ μαζί του σε διάφορα θέματα (αλλά συμφωνώ σε άλλα). ΤΙ σημασία έχει αυτό; Ορίστε όμως, το γράφω για να λάβουν γνώση και οι συκοφαντούντες (το κόμμα σας και γενικότερα)…
    Οσο για τους δύο ιστολόγους που με τις παρεμβάσεις μου έχτισα τη ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ ΤΟΥΣ, πιστεύω να ξέρετε ποιοί είναι. Ο ένας ανήκει στο ΚΚΕ, ο άλλος καθόλου. Κατά τα άλλα «βγάζω κέρδος από τις συγκρούσεις» είπε κάποιος ρουφιάνος, αλλού…
    🙂
    Σας καλώ και στο δικό μου «αραχνιασμένο ιστολόγιο μίσους», να δείτε εξελίξεις, μουσικές και άλλες. Και να ελέγξετε προπάντων ότι ΔΕΝ είναι ούτε αραχνιασμένο ούτε βασισμένο στο μίσος (όπως το αποκάλεσε ο ρουφιάνος).

Σχολιάστε

 
